OTM’s got talent
Van "Projectoproep 'Deel je idee voor meer trainers'"
Ga naar het project

Een sterk team heeft een kraakheldere missie waar iedereen warm van wordt. Want waarom zou je willen samenwerken als je niet iets bijzonders met elkaar wilt waarmaken? Een gemeenschappelijk doel geeft energie en zorgt ervoor dat iedereen zich aangesproken voelt.
Turnclub OTM Gent vzw wil inzetten op de verbondenheid tussen trainers van verschillende niveaus waardoor er geen talenten, van trainers, verloren kunnen gaan doordat groepen niet altijd samen trainen. We zullen bij de start van het project een bevraging doen bij alle trainers naar hun specifieke noden en verwachtingen waar we ons 4 opleidingsmomenten doorheen het jaar 2023 kunnen laten op afstemmen. Een nood die we al enkele jaren horen is de nood aan een teambuilding om sterker als (trainers)team naar buiten te komen. Buiten het fun-gedeelte willen de trainers ook bijleren en de gymnasten op een leuke, toffe manier de juiste technieken aanleren. Samen bouwen, letterlijk en figuurlijk in de turnwereld, naar de mooiste sport resultaten van onze gymnasten en trainers. Het bouwen van die piramide begint met een goede basis en dat zijn de trainers. Naarmate je stijgt in de piramide kom je bij onze gymnasten terecht. Maar zeker niet minder belangrijk want ze zijn onze toekomst. Het coaching aspect start reeds bij het beoefenen van de sport zelf. Acrobatische gymnastiek is een teamsport waardoor je steeds ook binnen je kleiner ‘team’ het coachen opneemt, ongeacht de leeftijd. Jong geleerd is oud gedaan…
