G-Karateclub Leopoldsburg
Van "Warmste Sportinitiatief"
Ga naar het project

G-Karateclub Leopoldsburg is er voor iedereen. Kinderen, jongeren en volwassenen met eender welke beperking (fysiek, mentaal, autisme, rolstoelgebruikers, visuele beperking, auditieve beperking,...) kunnen bij ons komen trainen. Ook mensen die vanwege een medische of sociale reden moeilijk aansluiting vinden in een reguliere sportclub zijn van harte welkom. Wij houden rekening met ieders mogelijkheden, voor iedereen bestaat er wel een aangepast programma.
Al onze trainers werken vrijwillig en we proberen het lidgeld zo laag mogelijk te houden zodat onze sport toegankelijk is voor zoveel mogelijk mensen. Ook werken wij met de vrijetijdspas van de gemeente Leopoldsburg, waardoor we leden aan verminderd tarief kunnen laten sporten.
Onze club werkt inclusief. Valide broers en zussen van onze G-Karateka's kunnen buddy worden en zo mee trainen met onze sporters met een beperking en hen hierin ook ondersteunen. Ook bieden wij aan G-sporters die dit aankunnen de mogelijkheid om in kleine groepjes zelf training te geven aan jongere en minder ervaren sporters. Dit geeft hen een mooie boost in hun zelfvertrouwen.
Wij zijn een warme, familiale club waar ook ouders mekaar vinden. Zij kunnen terwijl hun kind traint, hun bekommernissen kwijt bij andere ouders die ook geconfronteerd worden met een vergelijkbare problematiek. Zo vinden zij steun bij elkaar, iedereen kent iedereen en iedereen helpt elkaar waar nodig.
Het mooiste en warmste gevoel krijgen we echter van de vriendschappen die ontstaan tussen onze G-sporters. Waar velen van hen moeilijkheden hebben om nieuwe vriendschappen aan te gaan lukt dat in onze club wel. Door samen te trainen ontstaan vriendschappen die ook buiten de sporthal verder gaan. Onze sporters met en zonder beperking houden contact via social media, spreken ook buiten de trainingen af, gaan samen naar het pretpark enz. Vele ouders hadden dit nooit voor mogelijk gezien maar zijn uiteraard zeer gelukkig met deze mooie vriendschappen.
Ook op competitief niveau staat onze club op een zeer hoog niveau met reeds 2 wereldkampioenen, Europees en Belgisch kampioenen enz. Onze G-sporters zijn stuk voor stuk toppers. Zij zetten steeds hun beste beentje voor op competitie en zijn bovendien elkaars grootste supporters. Kampioenen worden uitbundig gevierd, wanneer zij een slechte dag hebben dan vangt de groep hen op. Mooi dat zo een diverse groep sporters zo een hecht team vormt!
